diumenge, 30 de gener del 2011

M'han agradat...

Triar dos làmines que ens haguin agradat no és gens fàcil, però m'he decidit per:

Una làmina feta amb tinta xinesa, el proposit era fer 16 textures amb un mateix material (tou). M'havia decidit per cartró, i aqui teniu el resultat:


M'he divertit molt mentre la feia. Quan dus tres o quatre quadres fent textures, arriba el moment on la ment ja no sap per on continuar. Comences a doblegar i girar el material, a rompre'l, a llevar-li trossos, i la veritat és que al final no pares de crear diferents efectes. També l'he triat perquè sense voler les quadricules 11 i 15 formen una mena de retrat molt curiós. I ha set totalment fortuit. Treballar amb aquests material m'ha suposat un gran descobriment, mai abans els havia fet servir, un apropament d'allò que parlaven que els mestres haurien de provar amb ells mateixos els materials de treball per poder comprender-los i donar un millor suport, ja que podren identificar-nos amb els problemes que puguin tenir els petits.

La segona làmina que he triat és aquesta:



Després de llegir: "Para algunos, esta etapa marca el fin de su desarrollo artístico, y muy a menudo encontramos adultos que cuando son requeridos para dibujar algo hacen un dibujo típico de los doce años (etapa pseudonaturalista)". Desarrollo de la capacidad creadora, de Viktor Iowenfeld. Vaig fer una segona ullada a la làmina i em vaig sentir totalment identificat.

El material emplenat són ceres, i el mètode per pintar els dits. També l'escollit perquè m'ho vaig passar molt bé quan la pintava, m'imaginava el tren en moviment mentre la dibuixava. Imaginava les històries dels passatgers, la selva,... era com una creació vivent. Així com moltes vegades quan comencen a pintar, no tenim res en ment, i una vegada posats quan ens ve la idea sembla més bé una acció automàtica, anem fent sense veure més enllà. Amb aquest tren no va ser com sempre, pensava com seria veure'l en moviment, com una peli de les antigues (quasi en blanc i negre) o com les d'Indiana Jones. Crec que vaig tenir una mena de flashback, vaig regresar al temps on les pelis d'aventures em feien disfrutar molt i la tecnoligia encara no l'havia envaït tot. I ja fa anys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada